Ana Sayfa

8 Aralık 2011 Perşembe

Aşure yaptım

Çocukluğumda, eskiler "Muharrem ayı geldi" derlerlerdi. Muharrem'in 10 da Aşure günüymüş.
O zamanlar benim için önemli olan, evde aşure pişirilecek olmasıydı sadece, gerisi hiç önemli değildi...
Tek beklediğim şey, halamın kocaman bir tencerede aşure yapmasını müteakkip, görevlendirildiğim komşulara dağıtım faslını hemen bitirip, ılık ılık yiyeceğim aşureydi.
Aşureyi pek güzel yapardı rahmetli halam. 1 gün önceden özenle seçtiği tüm malzemeyi ayrı ayrı suya koyar, itinayla pişirir, tüm komşu ve akrabalara dağıtırdı. Hatta o günlerde halamın aşuresini yemek için gelen misafirler bile olurdu.
Ben aşureyi çok sevmeme rağmen, halamdan sonra damak tadıma uygun yapılmamış hiç bir aşureyi yiyemedim. Yapmakta biraz emekli olduğundan, ancak 1-2 defa nadiren bulduğum zamanlarda yapabildim.
Lakin son 10 senedir her Muharrem ayında mutlaka yapıp, halamı rahmetle anmayı ihmal etmiyorum.
Bu sene de yaptığım aşure harika oldu, gelenlere ikram edilir...:)


1 yorum:

suna türk dedi ki...

(canım yorum yazdım ,anlamadım bir hata oldu.gittimi gitmedimi bilemedim
tekrar yazıyorum.)
orada olmak isterdim.
ellerine sağlık.
afiyetler olsun.
Halaya rahmetler,nur içinde yatsin.
sevgiler....