Ana Sayfa

25 Şubat 2012 Cumartesi

Gözlemci

Benim, kendimde sonradan fark ettiğim, belkide  istemeden alışkanlık haline getirdiğim insan davranışlarını gözlemlemek gibi bir huyum var......
Bazen bir şeyleri gözlemlerken yakalayabiliyorum kendimi....

Tanımadığım veya az tanıdığım kişilerin davranış şekillerini incelerken, aynı zamanda onların karakter özelliklerini de az çok algılayabiliyorum...
Çoğu zaman ilk bakışta sezgisel olarak gözlemlediğim kişilik yapılarının, daha sonraları değişik zamanlarda kesinleştiğine şahit olabiliyorum....
Tabi yanıldığım durumlarda olabiliyor nadiren....

Gelişen olaylar  karşısında insanların verdiği tepkiler, durumu karşılama biçimleri ve olaylara bakış açıları, kişilerin karakteristik özellikleri ve yapı farklılıkları nedeniyle değişkenlik gösterebiliyor...
Aynı zamanda o anki ruh halleri de etkileyebiliyor davranış biçimlerini....

Hani derler ya  insanlar birbirlerini ya içki masasında ya da seyahatte daha iyi tanırlarmış diye....
Birlikte gerçekleştirilen her seyahatte gerçek kişilikleri görme fırsatı yakalayabiliyor insan....
Davranışlar, tepkiler, hitaplar farklılaşabiliyor kimi zaman....bir de işin içine içki girdi mi, değişik kareler yakalanabiliyor....

Onu, beraber gittiğimiz 2 seyahatte tanıma ve gözlemleme fırsatım oldu...

Adının anlamı gibi faziletli, yüreği tertemiz, sevgi dolu birisi....
Çevresindekilerin dertlerine ortak olmayı amaç edinmiş, arkadaşları ve sevdikleri için kendi isteklerinden bile feragat edebilen, hoşgörü ve vericilikte sınır tanımayan bir kişilik yapısına sahip...
En önemlisi, doğal, samimi ve içten pazarlıksız...

Yani, yozlaşmaya yüz tutmuş, ben merkezci bir toplumda yaşayan nadir şahsiyetlerden biri bence....

Sevgilim eşimin çocukluk arkadaşı....


Okul yıllarından sonra pek çok arkadaşıyla bir şekilde yolları kesişmiş, hepsinin hayatında kendince farklılıklar yaratmış biri...

Öylesine uyumlu ve hoşgörülü ki, her gezide ilk akla gelen, belki de arkadaşları arasında en çok sevilen kişilerden biri olma özelliğine sahip...

Ben onu tanıdığım için çok mutluyum... keşke herkesin böyle bir arkadaşı, böylesi bir can dostu olabilse...

Dilerim hep sağlıklı, mutlu, yüreği kadar güzel bir yaşam sunar ona hayat....








Hiç yorum yok: